Anmälan till seglarskolan 2024 är nu öppen!

Äntligen har anmälan till 2024 års seglarskola öppnat, upplägget är något förändrat, så läs noga om detta innan anmälan.

All info och anmälan finns under menyn Seglarskola. Välkomna!

Städning

Stormen Babet ställde till det en hel del längs kusten. Massor av skräp har spolats upp på land. Därför har Byalaget på Kivik kallat till strandstädning söndag 19/11 kl 10.00.

Årets viktigaste helg

Äppelmarknaden innebär hektiska dagar.
Det ska skötas parkering och samtidigt säljas kaffe.
Vilken tur att vi har så goa människor i klubben som ställer upp i vått o torrt.
Bra jobbat alla inblandade.
En oerhört viktig helg för klubbens ekonomi.
STORT TACK.

Ålagille

Förberedelse för Kivik Båtklubbs ålagille!

Sillens dag i Simrishamn

Avgick med Vrakekan 07.20 från Kivik och satte kurs mot Sillens dag i Simrishamn. Vinden och vågorna var inte på vår sida. Efter ca 4 timmar ankom vi så till slut Simrishamn. Mycket folk på plats och vädret visade sin bästa septembersida. 14.30 satte vi åter segel och satte kurs mot hemmahamnen Kivik. Dagens besättning var. Anders Isberg Lars-Gösta Nilsson Per-Åke Malmgren Pelle Olsson. Håkan Hjelm

Äppelmarknaden 2023

Äppelmarknaden är ett stort arrangemang för Kivik och inte minst för Kiviks båtklubb som håller i parkeringen på marknaden.
Som tack för detta får klubben en ansenlig slant av Äppelmarknaden som är till stor nytta för klubbens ekonomi. Inte minst till att finansiera seglarskolan.
Vi behöver fler frivilliga som kan hjälpa till. Framförallt 7-8/10.
Vi har delat upp dagarna i ett förmiddags och ett eftermiddags pass. Man kan boka in sig på ett eller flera pass. All hjälp är välkommen.
Inga förkunskaper krävs. Parkeringen är gratis och vi ska bara hjälpa trafikanterna att parkera lite organiserat. Ofta får man positiva uppskattande kommentarer för vårt jobb och att det är gratis.
Som ett litet tack får du som har hjälpt till lov att komma in på Äppelmarknaden gratis.
Anmäl dig till
Lars-Gösta Nilsson

Båtupptagning

Datum för båtupptagning under hösten 2023 är satt till den 7 oktober