Segla jolle

Säsongen 2024 är nu slut och jollarna undanstuvade. Tack till alla som seglat!

NEDAN GÄLLDE SÄSONGEN 2024, DET KAN KOMMA ATT ÄNDRAS NÅGOT INFÖR 2025.
Som medlem har du möjlighet att boka våra fina Fevor och Optimistjollar, helt kostnadsfritt. På torsdagsseglingarna försöker vi att alltid ha följebåten med som extra säkerhet.

Rekommenderas att vara två personer per Feva, vuxna och barn kan segla tillsammans.
Optimistjolle är för ungdomar eller lätta vuxna och seglas med fördel ensam, men segla gärna två jollar tillsammans.

• Se nedan bokningsschema för tillgänglighet. Man ansvarar själv för att rigga upp och ner båten, samt rengöra den vid behov efter segling. Våtdräkt rekommenderas, flytväst krävs.
  • Simkunnighet 200m i öppet vatten är ett krav.
  • Segling sker på egen risk. Eventuella skador ska rapporteras till bokningsansvarig och bekostas vid oaktsamhet av utövaren.
  • Vid bokning kontrolleras att betalt medlemskap för för alla ombord finns, därför måste alla som ska seglas namn uppges vid bokning

Bokning

För bokning, skicka sms till Tobias, 0730-443340
Bokningsschemat uppdateras av Tobias. Torsdagsseglingarna är inlagda, men det går självklart att boka annan tid också, när inte seglarskolan använder jollarna.
För torsdagsseglingarna rekommenderas att vara på plats 1h innan för att hinna rigga upp, sjösätta, och vara med på skeppar-mötet kl 18.00 i klubbhuset.

Förare av RIB-båten:
Tobias Stenkula